Ve hře
World of Warcraft se dělí rasy na dvě hlavní skupiny na Alianci a na Hordu.
Aliance je zastáncem Dobra a Horda preferuje Zlo. Každá skupina má na výběr ze
čtyř možných ras, za Alianci: Lidé, Temní Elfové, Gnómové, Trpaslíci. Za Hordu:
Orkové, Taurenové, Nemrtví a Trollové.
HORDA
Trollové
Suroví, zelonokožnatí Orkové jsou
jednou z nejrozšířenějších ras Azerothu. Běžně jsou považováni za brutální a
tupé, bez známek lidskosti, nebo pochopení pro ostatní rasy. Narozeni v
pekelném světě Draenoru , se Orkové dostali do království Stormwindu skrze
dimenzionální bránu známou jako Dark Portal a byli uplaceni k válce proti
Lidem. Přestže někteří se bojí své minulosti, Orkové kdysi v Draenoru pěstovali
kultivovanou šamanistickou společnost. Ovšem tragicky byly hrdé Orkské klany
podplaceni Plamennou legií a použiti jako figurky při invazi legie do Azerothu.
Avšak Orkové se dokázali vzepřít, a nakonec byli schopni změnit průběh války v
neprospěch jejich démonických pánů. Orkové vedeni mladým Warchiefem, Thrallem,
znovuzískali jejich sílu a čest. Nyní stojí Orkové připraveni bojovat ne za
účelem dobývání, ale ze jejich právo přežít v jejich osvojeném světě.
Dostupné postavy:
Hunter (Lovec), Warlock(Čaroděj), Warrior(Válečník), Shaman, Rogue(Lump)
Taurenové
Tauři jsou velké zvířecí stvůry,
které žijí na travnatých otevřených pláních centrálního Kalmidoru. Žijí aby
sloužili přírodě a udržovali rovnováhu mezi divokými věcmi kraje a potřebami
živých tvorů. Přes jejich enormní velikost a brutální sílu, pozoruhodně
mírumilovní Tauři udržují poklidnou, kmenovou společnost. Avšak když jsou
vyburcováni konfliktem, Tauři jsou nesmiřitelními nepřáteli kteří použijí každý
gram jejich síli aby zašlapali jejich nepřátele do země. Pod vedením jejich
starobylého náčelníka, Cairna Bloodhoofa, se Tauři během invaze Plamenné legie
spojili s Orky. Od té doby zůstaly tyto dvě rasy neochvějnými spojenci. Stejně
jako Orkové, se Tauři snaží udržet jejich smysl pro tradici a vznešenou
totožnost.
Dostupné postavy:
Hunter (Lovec), Warrior(Válečník), Shaman, Druid
Nemrtví
Zpomaleni tyranskou nadvládou Krále
Lichů (Lich King), odpadlická skupinka Nemrtvých se snaží udržet jejich
svobodnou vůli a ničí všechny kdo se jim postaví. Známa jako Forsaken, je tato
skupina oddaná sloužení jejich vůdkyni, královně banshee (smrtka), Sylvanas
Windrunner. Tito temní válečníci postavili tajnou pevnost pod troskami bývalého
hlavního města Lordaeronu. Situováno za prokletým Tirisfal Glades, bludištní
Undercity je roztažená bašta zla. Za jeho stinnými hranicemi, se Sylvanini
královští lékárníci snaží vyvinout novou devastující nákazu-která nevyhladí
pouze jejich nenáviděné rivaly z Pohromy, ale také zbytek Lidskosti. Pro
rošíření jejich temných cílů, Forsaken vstoupil do aliance s primitivními,
brutálními rasami Hordy. Bez jakékoliv opravdové loajality k jejich novým
soudruhům, vehnal je Forsaken do boje proti jejich běžnému nepříteli-králi
Lichů. Jen čas nám napoví, jak si tito učedníci zkázy povedou v jejich misi
pomsty.
Dostupné postavy:
Warlock(Čaroděj), Warrior(Válečník), Mage(Mág), Rogue(Lump), Priest(Kněz)
Pralesní Trollové
Krutí pralesní Trollové, kteří
obývají početné ostrovy jižních moří, jsou proslulí pro jejich krutost a temnou
mystiku. Barbarští a pověrčiví, mazaní Trollové chovají vroucí nenávist ke všem
ostatním rasám.
Avšak jeden kmen byl nucen překonat své předsudky když čelil Orkskému Warchiefu
a jeho mocné Hordě. Trollové z kmene Darkspear, již dávno vyhoštěny z kraje
jejich předků ve Stranglethorn Vale, byli téměř zničeni bandou vodních Murloků,
ale Thrallovi a Hordě se podařilo je zachránit. Na oplátku přísahali vděční
Trollové věčnou věrnost Hordě.
Vedeni vychytralým Lovcem Stínů, Vol'jinem, se Darkspearští Trollové spolu s
jejich Orkskými spojenci zabydleli v Durotaru. Jejich vesnice, pojmenovaná po
jejich padlém kmenovém vůdci, Sen'jinovi, leží podél východního pobřeží drsné,
skalnaté země. Darkspearský kmen také ovládá stezky uvnitř blízkých džunglí na
ostrovech Echo. (Echo Isles)
Jako součást Hordy, rozšířili svou loajálnost také k mocným Taurům, ale k
manipulujícímu Forsakenovi mají jen malou důvěru, který jak věří přinese na
jejich spojence jen utrpení a hádky.
Dostupné postavy:
Hunter (Lovec), Warrior(Válečník), Shaman, Rogue(Lump), Mage(Mág), Priest(Kněz)
Aliance
Lidé
Lidé Stormwindu jsou houževnatou
rasou, která během První Války přežila invazi surových Orků. Během Druhé Války
se armády Stormwindu vydaly spolu s Aliancí znovuzískat jejich domovinu
Azeroth. Po úspěchu v Druhé Válce byl Stormwind znovupostaven a Lidské
civilizaci se v kraji zase jdenou dařilo. Po nedávné invazi Plamenné Legie,
která zanechala severní království Lordaeron v troskách, stojí nyní Stormwind
jako poslední bašta lidské civilizace. Následujíc hrdinské vzory Sira Lothara a
Krále Llane, jsou obrránci Stormwindu považováni za jedny z nejurputnějších
válečníků v kraji. Rozhodně nesou svá břímě za účelem udržovat čest a
statečnost lidksosti v pořád se ztemňujícím světě.
Dostupné postavy:
Warlock(Čaroděj), Warrior(Válečník), Mage(Mág), Paladin, Priest(Kněz),
Rogue(Lump)
Temní Elfové
Samotářští Temní Elfové byli první
rasou, která ve světě Warcraftu vznikla. Tyto stinné, nesmrtelné bytosti byli
první, kdo se učil magii a vypustili ji do světa téměř deset tisíc let před
Warcraftem I. Lehkomyslným používáním magie přivedli elfové do světa Plamennou
legii, což vedlo ke katastrofické válce mezi dvěmi titánskými rasami. Temným
Elfům se stěží podařilo zprovodit Legii ze světa, ale jejich úžasná domovina
byla zničena a utopena mořem. Až donedávna se Temní Elfové uzavírali před zbytkem
světa a po mnoho tisíciletí zůstávali ukrytí na vrcholu jejich posvátné hory
Hyjal. Invaze Legie vyvedla Temné Elfy z dlouhého období dřímoty. Nyní obnovili
svůj zájem o utváření světa, a poprvé v historii se spojují s jinými rasami,
aby pojistili přežití Azerothu. Jako rasa jsou Temní Elfové typycky čestní a
spravedliví, ale jsou velice nedůvěřiví k "nižším rasám" světa. Od
přírody jsou nočními tvory a jejich temné síly získávají stejnou nedůvěru,
kterou chovají k jejich smrtelným sousedům
Dostupné postavy:
Hunter(Lovec), Warrior(Válečník), Druid, Priest(Kněz), Rogue(Lump)
Trpaslíci
Stoičtí Trpaslíci z Ironforgu jsou
starodávnou rasou statných tvorů s lidskou podobou, kteří žijí pod sněžnými
vrcholy hor Khaz Modan. Trpaslíci byli vždy oddanými spojenci Lidí vyžívají se
v možnostech bitev a vyprávění příběhů. V minulých letech Trpaslíci málokdy
opuštěli bezpečí horských pevností. Avšak jak mile zazněly zvuky bitvy,
povstali aby bránili jejich přátele a spojence s nepřekonatelnou odvahou a
srdnatostí. Kvůli nedávnému objevu, který odhalil kousky jejich starodávných
předků, podstoupili Trpaslíci významnou přeměnu. Ten objev přesvědčil
Trpaslíky, že je na počátku světa z kamene stvořili mocní Titáni. Nyní cítí, že
jejich osudem je prohledávat svět, aby našli více známek, prokázali jejich
dědictví a znovuobjevili skrytý odkaz Titánů. Trpaslíci rozeslali jejich
Hledače do všech koutů světa v naději objevu nového nahlédnutí do jejich
zahalené minulosti. Tyto cesty vedly k výkopovým místům Trpaslíků po celém
známém světě, z nichž některá slouží jako základny, a některá jako potenciální
loviště nepřátelů Trpasličí rasy.
Dostupné postavy:
Hunter (Lovec), Warrior(Válečník), Mage(Mág), Paladin, Priest(Kněz), Rogue(Lump)
Gnomové
Potrhlí, často výteční Gnomové
jsou jednou z nejpodivnějších ras světa. S jejich posedlostí vyvíjet zásadní
nové technologie a stavit škoující divy strojírenství je div, že přežil
dostatek Gnomů k rozmnožování.
Prosperující v úžasném techno-městě Gnomeregan, Gnomové sdíleli zdroje
zalesněných vrcholů Dun Moroghu s jejich Trpasličími bratranci. Přestože
Trpaslíci z Ironforgeu mají také náklonnost k technologiím a stavitelství-jsou
to právě Gnomové, kteří poskytují důležitý design pro většinu Trpasličích
zbraní a parních vozů.
Gnomvoé dobře sloužili Alianci během Druhé Války, ale podivně odmítli poslat
jakékoliv posádky jako pomoc během nedávné invaze Plamenné Legie. Přestože
jejich designy pomohly změnit průběh války v neprospěch Legie, Trpaslíci a Lidé
byli šokováni rozhodnutím Gnomů neposkytnout jejich statečné jednotky a piloty.
Když válka skončila, Aliance objevila důvod náhlého odmítnutí Gnomů. Vypadá to,
že starověké, barbarské nebezpečí stouplo z nitra země a vrthlo do Gnomereganu.
Vědíc, že hlavní prioritou Aliance bylo porazit Plamennou Legii , se Gnomvé
rozhodli postavit se nebezpečí sami. Přestože bojovali statečně, aby zachránili
jejich milované město, Gnomeregan byl nenodvratně zničen.
Při pádu Gnomereganu byla vyhlazena téměř polovina Gnomské rasy. Zpustlí
Gnomové, kteří přežili, prchli do bezpečí Trpasličí pevnosti Ironforge. Zase
jednou zavázáni věci Aliance, Gnomové tráví svůj čas vymýšlením strategií a
vynalézáním zbraní, které jim pomohou znovuzískat jejich zpustošené město a
vytvořit světlejší budoucnost pro svůj lid.
Dostupné
postavy:
Warlock(Čaroděj), Warrior(Válečník), Mage(Mág), Rogue(Lump)
S povolením čerpáno z svet-wow.estranky.cz